onsdag 10 juni 2009

Otroligt bra och Otroligt hemsk...

För ett tag sedan berättade min syster
om en film som hon sett.
En film som skulle vara väldigt bra.

Pojken i randig pyjamas
utspelar sig under
andra världskriget och är baserad
på en prisbelönt roman av författaren
John Boynes.

Igår kväll bestämde jag mig för
att titta på den.
En väldigt gripande film,
men också väldigt hemsk.
Jag har nog aldrig fått så ont i magen
av att kolla på en film.


















Filmen handlar om en oskuldsfull & naiv
8-årig pojke vid namn Bruno
som tvingas flytta från sitt hem i Berlin
till den tyska landsbygden.
Uttråkad och rastlös beger han sig
ut på upptäcksfärd i skogen.
Han möter en jämnårig pojke och
en oväntad vänskap ta sin början.

Detta är verkligen en jättebra film
och den finns kvar i ens tankar långt
efter man har kollat klart på den.
Jag hade väldigt svårt att somna igår
eftersom jag inte kunde sluta tänka
på allt jag hade sett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar