tisdag 2 juni 2009

Hålla kontakten...

Hej hej
Har precis kommit hem från stan.
Lunchade med en gammal klasskompis
från gymnasiet, mycket trevligt.

De är roligt att man i alla fall har
kontakt med någon från den tiden.
Alla säger vi samma sak när vi ska
sluta skolan, "andra kanske inte håller
kontakten efter studenten,
men de kommer vi göra"
Men blir de verkligen så ?
Man kanske lyckas med det ett tag men
ju längre tiden går ju mer växer man
ifrån varandra.

Jag själv har tappat kontakten med
i stort sett alla som jag umgicks med då.
De är igentligen bara en person som jag
lyckats hålla någon typ av kontakt med.
Men jag är också en helt annan person
än vad jag var då och detsamma gäller
dom jag umgicks med.

Det är tråkigt att man tappar kontakten,
men samtidigt så träffar man nya människor
hela tiden och man förändras.
Det viktigaste är inte hur många vänner
man har och hur ofta man träffas, det är
dom som verkligen är äkta vänner
som räknas.
Du kan ha 20 vänner men de kanske
bara är en av dom som du verkligen ser
som din bästa och viktigaste vän.
Det är kvalitet, inte kvantitet
som är viktigast ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar