måndag 28 september 2009

Dag 5

Jag och David åt frukost på McDonalds igen.
När vi var på väg tillbaka till lägenheten mötte
vi några barn. Dom hälsade på mig på engelska
och viskade till varandra att jag var amerikan.
Dom tittade jättemycket på mig och fnittrade.

Letade i stan efter lite kläder till mig men köpte inget.
Min storlek är lite svår att hitta här.
Kineserna har inte riktigt samma fylliga och kurviga
kropp som jag har.

När vi kom till san yi's butik bjuder ma ge (farbror ma)
oss på gan mian.
Det är nudelsoppa fast utan själva buljongen.

Jag och Christina passade på att gå och titta på skor
innan vi skulle ta bussen till Taibei.
Jag köpte ett par högklackade skor för
390 Taiwan Dollar = 78 kronor.














När jag visade mitt fynd för san yi la hon märke till min
storlek och tog fram ett par skor från hennes butik.
Dom satt perfekt och då jag gillade dom så mycket
så fick jag dom.
Hon tyckte dom passade mig bättre än dom
jag köpte.

15:30 Sitter på bussen på väg mot Taibei.
Där ska vi träffa äldsta moster och morbror.














Först lämnar vi av väskorna på hotellet som morbror
har fixat, sedan åker vi till en seafood restaurang.
Där träffar vi även morbrors fru och hans 4 barn.

Efter middagen går vi tillbaka till hotellet och lämnar
av lite saker, sedan gick vi ut och kollade lite på gatumarknader.
Där köpte jag två jättefina ringar med strass och ett visitkort-fodral.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar