måndag 28 september 2009

Dag 4

05:00 Väckarklockan ringer ohyggligt tidigt och vi har bara
en timme på oss innan san yi kommer och hämtar oss.
Vi åker upp till bergen och promenerar.
Det är jättevarmt och luften är kvav.
Men vad vackert det var. Första gången jag ser en
djungel på riktigt.

08:00 Tillbaka i lägenheten.
Duschar och deckar på sängen.

Några timmar senare ger vi (jag & David) oss ut på jakt
efter tofflor till honom och kläder till mig.
Han köpte ett par tofflor för 600 Taiwan Dollar = 138 kronor.
Jag hittade inga kläder till mig men hittade däremot en present
till en av mina nära ^_^

19:00 Äter shui jiao (dumpling/degknyten) men san yi och mengfan.














Efteråt visade san yi mig en massa butiker med kläder som kanske
skulle passa mig.
Sedan gick vi till varuhuset SOGO. Hittade tyvärr inget intressant.
Däremot när vi var på väg hem så hittade jag ett jättefint halsband
med tingeling som jag köpte.














Eftersom vissa har lite svårt för mitt namn så kallar dom mig alltid
för tingeling.
På väg därifrån fick ett gäng med killar syn på mig,
dom ropade hello hello till mig.
Alla reagerar på mitt hår och tror att jag är amerikan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar