söndag 12 december 2010

JULKLAPPS TIPS

Att ge någon en fin julklapp betyder inte nödvändigtvis
att man måste köpa någonting.
Varför inte bara ge en gåva som man själv har gjort ?

Jag och min ängel Joanna bestämde oss för att inte köpa
några julklappar till varandra i år, utan komma på andra
ting att ge.

Då det pågår stora renoveringar i hennes lägenhet så
önskade hon sig lite hjälp med designen av hennes hall.
Hon behöver mer förvaring, utnyttja den lilla yta som finns
på ett bättre sätt och få en mer hemtrevlig känsla i rummet.

I fredags pratade vi lite idéer och kollade på vad
man skulle kunna förbättra.

Tanken är nu att jag ska leta fram lite möbler, färg & dekorationer
inom ett överkomligt pris.
Godkänner hon designen så införskaffar hon materialet och
så inreder vi tillsammans hennes nya hall.

Förutom detta så ville jag ge henne något mer.
Det är viktigt att få komma bort från all stress i vardagen
och bara kunna få koppla av.

Min andra gåva blev då en spa behandling i min stuga.












Vi började med en avstressande aromaterapi mask
samtidigt som avslappningsmusik spelades.













Efter 15 minuters vila tvättades masken bort och följdes
sedan av en skön ansiktsmassage med
djupverkande & återfuktande ansiktskräm.

Vi fortsatte med en handscrubb bestående av
havssalt från döda havet och därefter en paraffinbehandling.

Händerna doppades under 4 omgångar ner i det varma
paraffinet som bildade ett tunt lager runt hela handen.
Därefter sattes plastpåsar över och sedan lindades allt in i
handdukar för att bibehålla värmen så länge som möjligt.

När paraffinet svalnat drog vi bort det som då liknade en
handske och påbörjade en handmassage med djupverkande
handkräm samt en salva för att bibehålla mjukheten i nagelbanden.

Kvällen avslutades med lite gott te och en Koreansk film. ^_^













Att ge detta i julklapp till någon är helt perfekt och man behöver inte
betala ett öre (under förutsättning att man har de som behövs hemma).

Nu vet jag att ett paraffinbad kanske inte är det vanligaste
man har i hemmet,
men att bara ge någon en skön helkroppsmassage med
din vanliga hudlotion är precis lika bra.

Det finns så mycket man kan ge någon utan att de kostar pengar,
bara man har lite fantasi så finns det inga begränsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar