lördag 4 december 2010

HELDAG I GÖTEBORG

Jag ska snart krypa ner i sängen efter en
lång dag på stan.

Vi har varit i shopping gallerian Nordstan
där vi letat efter julklappar till våra nära & kära.
Trevligt nog hittade vi mycket julklappar till
oss själva också ^_^


















Vi hittade en jätte häftig klädbutik som jag aldrig
sett tidigare, kläderna var unika och liknade inte
något du skulle kunna hitta i vanliga butiker.














Klicka här för att komma till deras internationella hemsida.

Vi tog en snabb lunch på en mysig men fullproppad
restaurang innan vi gick vidare till nästa galleria.




















Efter några timmars shopping stod Liseberg näst på tur.
Det var sjukt mycket folk och vi kunde knappt stanna
och titta på marknaden då man tvingades följa strömmen.














Dessutom hade jag så ont i fotlederna efter de många
timmarna i stan, så vi fick ta en taxi tillbaka till hotellet.

Vi vilade upp oss lite och sedan avslutade vi kvällen med
middag på en kinarestaurang, som jag tyvärr måste säga
var det sämsta jag varit med om.

Smutsiga och skrynkliga dukar, dålig service, personal som
varken kunde svenska eller engelska, t.om när jag frågade efter
2 par ätpinnar på kinesiska så vart det fel.
Maten ska vi inte ens tala om, kan bara säga att de var långt
ifrån vad menyn lovade.

Om det inte vore för vädret, mina leder och det faktum att
vi var jätte hungriga, så skulle vi gått därifrån direkt.

Nu är det dags att sova så avslutar med några bilder från
vårt hotellrum och en fin bild från tågresan ^_^

























God natt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar