onsdag 28 april 2010

SISTA TIDEN PÅ SJUKHUSET

Igår eftermiddag vart jag utskriven från sjukhuset
och fick åka hem igen, men är fortfarande sjukskriven
några dagar till.
Trots att läkarna tagit en mängd med prover så kunde dom
hitta något fel och gick därför hem utan någon diagnos.

Under mina sista dagar på sjukhuset så mådde jag väldigt
dåligt och hade ingen ork till att blogga, men nu när jag
kommit hem tänkte jag passa på att få det gjort.
---------------------------------------------------------

(Söndag)
Under förmiddagen hände det inte så mycket utan jag sov mest
då min huvudvärk vägrade ge sig.

På eftermiddagen kom mina föräldrar & syster
för att hälsa på mig,
tyvärr hade jag så ont i huvudet så vi
kunde inte gå ner till
cafeterian som vi hade tänkt oss.
Vi satt istället kvar i "mitt" rum och pratade lite.
Strax efter att dom gått droppade älskling in och han hade
med sig en massa yogurt och ProViva fruktdryck till mig.
Eftersom alla starka tabletter gett mig magkatarr så var det
i stort sett det enda jag kunde få i mig utan att magen sa ifrån.
Älskling stannade ganska länge och vi åt middag tillsammans
innan han var tvungen att åka hem.

Hände inte så mycket mer den kvällen förutom att jag fick
2 rumskompisar.
Vi hann aldrig lära känna varandra då jag flyttades
tillbaka
till den gamla avdelningen tidigt morgonen efter.

(Måndag)
Runt 8:00 kom sköterskorna och körde tillbaka mig till
den gamla
avdelningen igen.
Där fick jag lite frukost innan läkarna tittade förbi.
Tyvärr hade dom inte fått svar på dom sista proverna så blev inte
så mycket klokare av deras besök.

På eftermiddagen kom en sjukgymnast och kände lite
på min rygg
& nacke för att se om jag hade några
spänningar i kroppen.

Hon tryckte aldrig utan drog bara lätt med fingrarna men trots
det så började mitt huvud bulta så fort hon kom åt en öm punkt.
Hon sa att en detta mycket väl kunde vara en anledning till mitt
problem men hon trodde inte att det var den enda orsaken.

För att hjälpa mig slappna av så lade hon varma vattenkuddar
under rygg & nacke och bäddade sedan in mig
med en massa filtar.

Fick ligga inbäddad i ca 30 min innan värmen i
kuddarna började avta,
då tog hon bort allting och så
blev jag ordinerad mer vila.


Senare på kvällen fick jag gå upp och försöka röra lite på mig,
annars skulle blodtrycket sjunka för mycket.
Jag tog en liten promenad bort till matsalen/tv-rummet och då
kom en ny attack, denna gången så kraftig att hela huvudet
började bulta.
Som tur var fanns det några stolar i korridoren så kunde snabbt
sätta mig ner och återfå krafterna.
Efter det bestämde jag mig för att det var bäst att ta sig tillbaka
till rummet innan fler attacker kom.

Jag la mig i sängen och försökte sova men huvudet bultade så
mycket att det var helt omöjligt att slappna av.
Ringde efter sköterskan och frågade om jag kunde få mer
smärtstillande men tyvärr fick dom inte inte ge mig något
då jag tagit kvällsmedicinen bara 2h innan.

Jag försökte på nytt att somna och det verkade hopplöst men
efter några timmars vridande & vändande så lyckades
jag till sist somna.

(Tisdag)
Morgonen startades med extrem huvudvärk efter att jag fått
ytterligare ett anfall på väg till matsalen.
Vart till slut så outhärdligt att jag fick ringa efter en sköterska
som fick köra mig i rullstol tillbaka till "mitt" rum.
Fick smärtstillande men det hjälpte inte ett dugg så efter ett
tag fick dom lov att ge mig någon starkare tablett.
Vet inte om det gjorde så mycket för smärtan men det gjorde
mig definitivt drogad för att tuppade av efter några minuter.

Strax efter att jag vaknat så kom min sjukgymnast, vi skulle
testa att gå runt lite för att kolla min balans men först gjorde
vi en värmebehandling.
Det fick huvudvärken att släppa lite och efter det vart jag
något piggare och orkade upp & gå.

Under tiden som jag fick min behandling så tittade läkaren
in och berättade att jag kunde åka hem när sjukgymnastiken
var klar.
Hon hämtade lite smärtstillande som jag fick med mig hem
och ett intyg på sjukskrivningen som skulle gälla veckan ut.

När jag var promenerat klart med sjukgymnasten så hämtade
mamma upp mig och vi åkte hem till henne & pappa.
Jag gosade lite med mina bebisar (husdjuren) och sedan vilade
jag en stund innan vi skulle åka vidare hem till mig.

Det var väldigt skönt att få komma hem och få sova i sin egen
säng igen, jag sover alltid bäst hemma ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar