fredag 23 april 2010

DAG 3 PÅ SJUKHUSET

Jag blev väckt 6:30 i morse för att dom skulle kolla blodtryck.
Efteråt kunde jag inte somna om trots att jag var helt slut,
hade sovit jättebra under natten men trots det så var
jag hur trött som helst.

Runt 8 tiden kom en sköterska med lite frukost till mig
och efter det fick jag en handduk och lite annat så jag kunde duscha.
Precis när jag var på väg ut ur duschen kom en ny "attack",
dock inte lika kraftig som dom tidigare med misstänkte att det
berodde på att jag får så starka mediciner nu.

När jag kom in till "mitt" rum igen så satt en reumatolog och väntade.
Hon frågade lite om mina symtom och hur jag mådde för tillfället.
Efteråt undersökte hon mina leder och kollade om jag hade ont
någon annanstans, jag var bara lite öm på vissa ställen men
hade inga svullnade leder.
Efter undersökningen berättade hon att hon inte tror att mitt
problem har något med reumatismen att göra.
(detta var en teori som dom hade)

I väntan på LP:n (lumbalpunktionen) så passade jag på att
vila lite och när jag vaknade upp kom lilla pappa och hälsade på.
Jag hade bett honom komma så jag slapp vara ensam efter LP:n.

Jag var fortfarande väldigt trött och bara en stund efter att
pappa hade kommit så somnade jag till.
Inte långt senare kom en sköterska och väckte mig och hjälpte
mig att gå till rummet där jag skulle få LP:n,
jag kunde knappt gå för att jag var så trött så två sköterskor
fick hålla i mig så jag inte skulle ramla.

Precis innan provtagningen så gav dom mig smärtstillande
genom infarten i armen och det började verka på en gång.
Jag fick sitta på en brits och luta mig framåt mot någon typ
av ställning med en kudde på, tror att jag somnade till en
liten stund för helt plötsligt kom en skarp smärta i ryggen.
Då hade dom satt in nålen och försökte tömma ut vätska.
I början så fick dom inte ut något för jag satt på fel sätt,
ja vart då tvungen att försöka sträcka ut ryggen samtidigt
som nålen satt kvar, ingen höjdare kan jag säga.
Efter en stund så började dom få ut vätska och när allt var
klart så tog dom mig till min säng där jag skulle ligga stilla i 1h.
Jag somnade ganska fort och vaknade sedan
efter 2 ½h av en sköterska.
Hon meddelade då att jag skulle bli flyttad till en annan
avdelning där jag skulle få stanna över helgen.

När jag kommit till den nya avdelningen fick jag mer
smärtstillande mot min rygg och sen fick jag vila.
ytterligare ett tag innan jag kunde äta någonting.

Vilade i stort sett hela tiden efter det enda tills älskling kom
och hälsade på mig ^_^
Var så skönt att få ha honom här, kändes som vi inte setts
på evigheter.
Innan han gick så köpte han en tidning åt mig och hann
precis hälsa på söta kusin Sanna som kom förbi.

Efter att han gått så satt jag och kusin och pratade massa
skoj, jag kommer inte alls ihåg vad det var, vet bara att min
rygg gjorde jätteont för att jag skrattade på mycket ^_^
Efter en stund så bestämde vi oss för att ta oss ner till
Pressbyrån och köpa oss något gottigt.
Eftersom min rygg gjorde så ont och jag fortfarande var ganska
svag i kroppen efter alla smärtstillande så fick vi låna en rullstol.

Väl nere på pressbyrå köpte kusin lite middag och jag köpte en
Cola, Marabou choklad och varsitt gosedjur till oss, kusin fick en
liten kanin och själv valde jag en nalle ^_^

När vi kom upp så fick jag min kvällsmedicin och lite mat.
Vi åt lite tillsammans och sedan fick jag hjälp att fläta håret
innan det var dags för henne att bege sig hem. ^_^

Nu sitter jag här helt ensam i ett stort rum och njuter av lugnet.
Känner att den väntade huvudvärken som LP:n kan föra med sig
börjar komma nu, så ska nog försöka lägga mig.

Godnatt till er alla, önskar er en god natts sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar