söndag 25 april 2010

DAG 4 PÅ SJUKHUSET

Gårdagen var otroligt jobbig för mig och under dom
perioderna under dagen som jag var någorlunda vaken
så hade jag besök.
Därför vart det inget bloggande igår, men ska försöka få
ihop ett inlägg om det nu i stället.

Som vanligt vart jag väckt tidigt när undersköterskan skulle
kolla blodtrycket på mig, sedan somnade jag om och sov
fram till 8:00 då det var dags för medicin & frukost.
Då jag även fått magkatarr av alla starka mediciner så fick
jag väldigt ont efter att jag ätit.
Märkte också att så fort jag satte mig upp så började huvudet
bulta och kändes som rena rama kriget pågick där uppe.
Fick då mer smärtstillande och till slut somnade jag igen.

Vet inte vad klockan var när jag gick upp men det var inte
långt kvar innan mor & far skulle komma på besök så tvingade
mig upp för att ta en dusch, borsta tänderna och klä på mig.
Självklart så vart jag totalt utmattad så slutade med att jag
bara låg på sängen och försökte somna men utan resultat.

När föräldrarna väl kom hit så orkade jag inte resa mig upp för
att krama om dom utan dom fick komma ner till mig istället.
Dom hade tagit med sig några DVD-filmer till mig och lite kanelbullar.
Försökte äta lite lunch när dom var här men magen gjorde för ont,
därav fick även bullarna vänta.
Jag bara låg i sängen och småpratade med dom samtidigt som jag
försökte bli av med huvudvärken.
Det kändes tråkigt när dom skulle gå men samtidigt lite skönt
eftersom jag var så himla trött och inte långt efter att dom gått
så somnade jag igen.

Runt 16:30 kom Joanna & Sandra hit och överraskade mig med
en chokladask och en geisha chokladkaka.
Joanna och jag hade redan pratat om att hon skulle komma men
att Sandra följde med var en positiv överraskning ^_^
Vi pratade och skrattade massor åt saker som jag tyvärr inte
har en aning om idag, men viktigaste var att vi hade kul.
Det är skönt att få besök och kunna skratta lite, de hjälper
en att kunna koppla bort all smärta.

När besökstiden började närma sig sitt slut så började jag
känna att både smärta och trötthet började ta över.
Försökte äta lite middag men kunde inte hålla mig uppe,
då kom lilla sjuksköterskan fram i båda mina änglar
och dom bäddade ner mig i sängen.
Joanna satte tallriken vid sängkanten och försökte få i
mig lite mat när jag låg ner men orkade inte äta så mycket.
Magkatarren började bli väldigt jobbig och jag orkade inte
bita ihop längre, detta gjorde det självklart väldigt svårt
för mina vänner att lämna mig men det var bättre att
jag fick vila.

När dom gått fick jag ringa efter en sjuksköterska för
jag stod inte ut längre, smärtan vart så jobbig att jag
bara låg och grät.
Fick till sist en extra stark dos med smärtstillande
och efter det vart jag som nedsövd.
Var i något blandat tillstånd mellan vaken och sovande.
Som tur var hjälpte tabletterna och runt 9-tiden piggnade
jag till igen och kände mig manad att testa en av kanelbullarna
som mamma & pappa haft med sig.
Det tog sin lilla tid men hela bullen gick ner och det var relativt
smärtfritt
Efteråt kände jag att det var dags att sova (igen) ^_^

1 kommentar:

  1. Ya Ting.
    Krya på dig vännen! Vi tänker på dig - och ber för dig!
    Gittan och Kicki i Otterbäcken

    SvaraRadera