torsdag 22 april 2010

SLEEPOVER PÅ SJUKAN !

TISDAG

Tidigt på morgonen när jag var på väg till jobbet så
fick jag som en attack i form av ilning i höger tinning.
Först trodde jag att detta bara var en nerv som kommit i kläm
men efter att jag fått totalt 5 attacker under dagen så började
jag inse att något inte stämde.

ONSDAG

Runt 10:30 kontaktade jag vårdguiden efter att jag fått
ytterligare 4 attacker.
Dom sa åt mig att kontakta min husläkare och få en akut tid.
Efter att jag lämnat mitt nummer till vårdcentralen så ringde
dom till slut upp mig runt 11:50.
När jag då beskrev mina symtom så tyckte dom att det lät
väldigt oroväckande och rådde mig att åka in till akuten
med det samma.

Väl framme på sjukhuset så fick jag hjälp direkt,
dom kollade temp, blodtryck, syn, reflexer och sedan
kände & klämde dom runt om på huvudet.

En jättesnäll undersköterska kom och tog lite blodprov,
det var inte helt smärtfritt och tror nog att han fick lite dåligt
samvete eftersom det gjorde så ont.
Han bad lite halvt om ursäkt när han gick och hoppades att
jag skulle slippa fler nålar ^_^

Efter en stund blev jag meddelad att jag fått en akut tid
hos en ögonläkare som skulle kolla mina ögonbottnar.
Resultaten var bra och han kunde inte så något konstigt så
fick gå tillbaka till akuten.

När jag kom dit fick jag lite smärtstillande och dom kollade
åter igen mitt blodtryck. Allt såg bra ut.

Dom hade och har fortfarande en teori om vad som kan vara fel
men för att få reda på det krävs en mängd med tester.

Runt 18:00 tiden meddelade en AT-läkare att jag läggs
in på sjukhuset och att jag hade fått en tid till
kontraströntgen morgonen efter.
Dom körde mig till "mitt" rum och kollade sedan mitt
blodtryck och gav mig ytterligare smärtstillande.
Först när klockan började närma sig 20:00 så
orkade jag äta någonting,
det var en jättegullig sköterska som hjälpe mig till köket för att
välja ut mat.
Självklart så valde jag klassikern spagetti & köttfärssås ^_^
Runt 21:00 fick jag sista tabletten med smärtstillande så jag skulle
kunna somna.

Vaknade några gånger på natten och hade svårt att somna om,
tinningarna ilade och hela huvudet dunkade.
Fick ringa efter en sköterska som gav mig mer smärtstillande.
Hon kollade då även blodtrycket som visade sig var ganska lågt.
Det var först någon gång runt 06:00 som jag kunde somna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar