lördag 1 maj 2010

SEG MORGON

Idag vaknade jag runt 9:30 och kände direkt hur jag
ville somna om igen, har ju varit sjukt trött den senaste tiden.
Till slut bestämde jag att det var bäst att gå upp i alla fall,
är inte bra om man sover bort hela dagen.

Tog en dusch och hoppades att de skulle få mig att piggna till
men de funkade ej.
Började istället känna den där jobbiga huvudvärken krypa fram.
Jag hoppas verkligen att den lägger sig snart,
har känt av den i stort sett varje dag i över en vecka nu.

Jag är lite orolig för hur de ska gå att jobba på måndag,
har väldigt mycket spänningar i kroppen och huvudvärken
som kommer och går hela tiden.
Dessutom tappar jag balansen gång på gång för att det smäller
till i huvudet.

Jag är en sådan person som verkligen inte vill vara borta
från jobbet, det ska mycket till innan jag ringer och sjukskriver mig.
Tyvärr känner jag att dessa problem jag har kan försvåra mitt arbete
och det drabbar ju inte bara mig utan även min brukare.

Ska försöka gå ut och gå lite idag för att se hur kroppen reagerar,
i torsdags när jag gick till apoteket vart jag så yr att jag fick
sätta mig ner mitt i gatan för jag orkade inte mer,
all energi bara försvann.

Om det inte har blivit bättre till imorgon eftermiddag så får jag
nog ringa in en vikarie för måndagens pass och åka till vårdcentralen
direkt på måndag morgon.

Jag börjar ana en anledning till dessa problem och tror att det har
mycket med hur min vardag ser ut.

- Jag stressar för mycket
- 90% utav mina pass är på kvällar & helger
- Jag äter väldigt mycket mediciner
- Får sendrag & fryser när jag simmar, antagligen är vattnet för kallt
- Missar ibland måltider

Jag tror att min kropp helt enkelt börjar säga ifrån,
den uppmärksammar mig om att såhär ska jag inte leva.

Under dom närmsta dagarna har jag funderat på att tala med en
kinesisk läkare för att se om han/hon stödjer min teori.
Kanske kan akupunktur hjälpa mig.
Självklart måste jag strukturera om min vardag men detta kanske
kan hjälpa mig att komma på fötter så jag lättare kan ta tag i allt.

1 kommentar:

  1. Hej vännen!
    Vi tänker mycket på dig och hoppas verkligen att du ska få må bättre snart. Kanske sommar och sol kan hjälpa dig!
    Du har så kloka tankar i samband med detta om din sjukdom. Även om du jobbar mycket så måste du måna om dig själv och framför allt äta bra och på bestämda tider.
    Varma hälsningar från Gittan och Kicki i Otterbäcken.

    SvaraRadera