onsdag 26 augusti 2009

Frukost hos Salle

Igår morse åkte jag enda från Sollentuna till Södertälje
för att äta frukost hemma hos Salina.
Skulle hjälpa henne med en sak på hennes dator så tyckte
det var bäst att vara där tidigt.
Frukosten som hon hade lagat var mer som en stor middag
ur västerländskt perspektiv.














Fick stekt laxfjäril med citron, en skål med soppa bestående av
rättika, morötter, blomkål och friterad tofu.
Förutom det fanns det en stor skål med ris och en helt serveringsfat
med någon wokad biff, grönsaker och chili.
Jag fick knappt i mig hälften av allt som stod på bordet och la
ner ät-pinnarna för att vila lite.
Då ställer hon sig och lagar kinesisk efterätt också.
Allt var jättegott och är så tacksam för allt,
men shit va mätt jag blev ^_^

När jag hade hjälpt henne och skulle börja röra mig mot jobbet
så hade hon ordnat 3 matlådor med resterna från frukosten.
Fick dessutom ett stort äpple, lite godis från Taiwan och
ögondroppar då hon visste att jag ofta är torr i ögonen.

Hahaha, riktigt kunglig behandling om ni frågar mig.
Nästa gång ska jag försöka ta med en massa gottigt till henne också.

Ojj, höll nästan på att glömma, fick även en otroligt sen julklapp
när jag var där.
När hon åkte till Taiwan i november förra året så köpte hon en massa
väskor som hon tänkte sälja.
Tanken var att jag skulle komma hem till henne och välja ut vilken jag ville ha.
Men eftersom mina ben inte har fungerat så bra och hon bor på 3:e
våningen utan hiss så har det fått vänta.
Men nu äntligen har jag valt ut en ^_^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar