tisdag 31 maj 2011

INGEN ORK...

Idag fick jag avboka min kinesiska lektion då jag mådde så dåligt.
Förra veckan avbokade jag också så det kändes verkligen inte bra
att behöva ringa och säga att jag inte kunde komma idag heller.

Självklart talar jag ju om för min lärare att jag är sjuk,
men det är svårt att förklara att jag är "sjuk" varje dag.
(Hon är inte tillräckligt bra på svenska)

Det slår aldrig fel, i stort sett varje dag så får jag migrän,
extrem trötthet och ont i lederna.

Det vanligaste är att det börjar på eftermiddagarna,
runt 15-17 tiden och att det håller i sig resten av dagen.
I vissa fall, som idag, så mår jag bättre efter att
jag kommit hem och vilat lite.
Men oftast har mina föräldrar fått hämta mig dom dagarna.

Läkarna kan varken förstå eller göra något åt problemet,
så kan inte göra annat än att vila när det väl slår till.

Nu har dessutom min kollega sagt upp sig vilket innebär att
jag kanske blir tvungen att jobba längre & fler pass,
något jag är väldigt skeptisk till.

Funderar mer & mer på sjukskrivning då jag inte kan komma
på någon bättre lösning, men det är verkligen det sista jag vill.
Tror inte att sjukskrivning skulle hjälpa mig, det är nog mer
gynnsamt för min brukare som kanske kan få en "bättre" assistent.

Imorgon ska jag träffa min psykoterapeut (Adrienne)
och tänker då ta upp problemet med henne och se om hon kanske
kan komma på en bättre lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar