tisdag 19 januari 2010

Paraffinbad

Paraffinbad är något som finns på olika skönhetssalonger
och är superbra för torra och nariga händer,
men framförallt är det väldigt bra för oss reumatiker
då det varma paraffinet lindrar smärtan i våra leder.

Jag har själv testat detta, en gång på salong och en annan
gång på sjukhuset, så vet hur skönt det är.
Eftersom min älskade mamma vet hur mycket jag gillade det
så köpte hon & pappa ett alldeles eget paraffinbad till mig i julklapp
och häromdagen invigde jag det.

Det var så skönt och mina händer vart jätte lena efteråt.
Tänkte med några bilder demonstrera hur det går till.

1.) Doppa ner handen i paraffinet i några sekunder, lyft sedan upp.

2.) Låt paraffinet stelna lite innan du sänker ner handen igen.
(Detta steg upprepas ca 5 ggr)

3.) Slutligen, lyft upp handen, låt paraffinet stelna och dra en
plastpåse över handen och sedan en grytvante över det.
(Detta för att hålla paraffinet varmt längre)

4.) När paraffinet har kallnat drar man bort det som en handske och
slänger bort det.


















Oavsett om man är reumatiker eller inte så kan jag verkligen
rekommendera detta till folk som vill skämma bort sig själva.
Det är otroligt skönt och det ger silkeslena händer.

1 kommentar:

  1. Hej undrar om du skulle vilja fråga var dina föräldrar köpte paraffin badet för jag skulle vilja köpa ett till min mamma till Julklapp för hon har så ont i sina händer.
    Tack på förhand!
    Kaz

    SvaraRadera