lördag 16 januari 2010

Middagen !

Igår åt jag & älskling en romantisk middag för att fira
våra 3 underbara år tillsammans.

Jag sa tidigare att vi skulle äta på en fin restaurang men
vi gick aldrig ut.
Jag överraskade nämligen älskling med en romantisk middag
hemma istället, eftersom han så gärna vill äta mer av min mat.
Detta var något som jag planerat länge så restaurangbesöket
var bara en "täckmantel" för att han inte skulle misstänka vad jag
igentligen hade planerat.

Middagen vart helt perfekt, han vart totalt överraskad och gillade
maten väldigt mycket.

Jag bjöd honom på 3 olika rätter.
Förrätt: Toast skagen med citron
Varmrätt: Fisk & skaldjurssoppa med saffran & vitt vin
Efterrätt: Chokladpannacotta garnerad med färska jordgubbar,
röda vinbär, citronmeliss & rivet citronskal.

Jag försökte ta lite foton på rätterna men dom vart inte så bra
eftersom vi hade så lite ljus.
Ville inte heller sabba stämningen med att tända lampan bara
för att fotografera maten.
Men fick några bra bilder i alla fall.


















Desserten fotade jag redan några timmar innan så därför
är ljuset bättre på den bilden.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar