söndag 24 januari 2010

Katastrof

Igår kväll vart jag sugen på att göra lite nya smycken,
så plockade fram alla mina pärlor och började tänka
ut en snygg design.
Då hände någonting som bara inte fick hända.

Var väldigt koncentrerad på det jag gjorde och tänkte
därför inte alls på att min pärlbox som stod öppen var
väldigt nära kanten av mitt skrivbord.
Reste mig upp för att hämta någonting och helt plötsligt
ligger tusentals pärlor över hela vardagsrumsgolvet.
Spenderade större delen av kvällen till att försöka sopa
upp allt och lägga i plastmuggar.
När jag var klar var det bara att sätta sig ner och sortera.
Kommer ju ta år att bli klar... -_-


















Ska ägna större delen av dagen till detta,
så hoppas kunna sortera ut allt tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar