söndag 24 januari 2010

Kvällsmiddag

Idag var jag, David & Sissi över till deras mamma på middag.
Hon bjöd oss på en jättegod soppa (hai gu tang = fläsksoppa),
en mustig gryta (hong shao rou = rödkokt kött)
och slutligen 2 desserter, 1 svensk & en kinesisk.
(äppelpaj med grädde & hong dou tang = röda bönor soppa)


















Den kinesiska desserten är söt i smaken och påminner inte
alls om dom röda bönorna man har i t.ex sallad, även om det
är exakt samma.


















Trots att jag redan frossat tillräckligt under middagen så kunde
jag inte låta bli att ta en bit av den sista semlan i kylen.
Har fått något ohälsosamt söt-sug på sistone, inte bra alls...














Men men, nu ska jag & älskling sova.
Vi har båda en lång dag framför oss imorgon,
han ska till jobbet och jag ska sortera pärlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar