onsdag 2 december 2009

Cigarettrök

Imorse när jag stod och väntade på min buss på
väg till jobbet så stod det en kvinna bredvid mig
och rökte.

Eftersom jag har astma och är väldigt känslig för cigarettrök
så är jag inte så förtjust i att folk röker nära mig,
så flyttade på mig och höll för munnen.

Kvinnan la märke till detta och gick undan en bit,
men efter en stund börjar hon komma närmare
och när hon har rökt färdigt så slänger hon
cigaretten på marken och struntar i att släcka den.

Då börjar jag fundera, varför komma närmare när
man ser att någon mår dåligt av röken !?!
För det andra, är det så himla ansträngande att lyfta
sin fot 3 cm för att sedan trampa på cigaretten så
den slocknar !?!

Anyway, det hela slutade med att jag själv gick fram
och släckte cigaretten samtidigt som jag höll för munnen.
Kvinnan vart ju helt chockad och bara stod och stirrade på
mig.

Att folk röker gör mig igenting, det är röken jag ogillar,
inte dom som är rökare.
Jag har själv flera vänner och familjemedlemmar som
är rökare.
Blir bara lite irriterad när folk inte tänker sig för.
Man behöver ju inte ha astma för att tycka att
det är jobbigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar