tisdag 22 februari 2011

FLASHCARDS !

När jag gick i skolan så hade jag alltid
svårt
att plugga inför prov och liknande.
Jag kunde läsa massor om ämnet men de
ville
bara inte gå in.

Under min gymnasietid så fick jag tips från
en
klasskamrat om något som heter flashcards,
eller skrivkort som det heter på svenska.


Oerhört praktiskt & enkelt, bara skriv en fråga
på ena sidan och sedan
svaret på andra sidan.
Det blir dessutom lite utav ett spel när man
pluggar på det sättet.

Jag har självklart gjort sådana kort för att

lättare kunna plugga på Bopomofo,
men nu har jag dessutom hittat en sida där

man kan göra exakt samma sak online.







Sidan heter
Quizlet.com och är väldigt användbar
när man vill förhöra sig själv
på glosorna.
Du gör precis som med dina skrivkort,
skriv en fråga på ena sidan och svaret på den andra.











Du kan sedan repetera, "spela" memory och

göra ett test där Quizlet slumpmässigt
sätter ihop ett
prov till dig.
Hur bra som helst. ^_^

Finns även att ladda ner till iPod Touch & iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar