lördag 26 februari 2011

EN LÅNG DAG

Idag har jag haft min 2:a kinesiska lektion och
självklart kändes det jättebra.

Har pluggat stenhårt på bopomofo hela veckan
och kan i stort sett alla 37 fonetiska tecken nu.
Uttalet är fortfarande inte helt rätt men kan
det mesta i alla fall.

Efter den 2 timmar långa lektionen så åkte jag
vidare till Salina's jobb och åt lunch.
Passade också på att titta när den glada
sushikocken gjorde i ordning olika sushibitar.


















Efteråt mötte jag älsklingen och vi åkte vidare till min kusin.
Hon fyllde år i veckan och idag skulle det vara lite
öppet hus med fika.

Jobbigt nog flög karaktären rätt ut genom fönstret när en
kladdkaka med hallon & blåbär kom fram.
Får köra ett extra hårt pass med Wii imorgon.

Nu ska jag plugga lite och sedan kanske krypa ner
i sängen med en bra film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar