fredag 4 juni 2010

BESÖK PÅ SJUKHUSET

Idag har jag varit på sjukhuset för att ta lite prover inför
ett kommande läkarbesök och sedan har jag träffat min
sjukgymnast.

När jag skulle ta proverna så gick allt bättre än väntat,
har hittat en ny teknik för att kunna slappna av och det
hjälpte verkligen.
Kände ju fortfarande nålen och det gjorde självklart ont,
men kroppen fick inte samma panik som den brukar.

Tyvärr varade inte friden alltför länge då sköterskans händer
började skaka häftigt.
Som tur var så fick hon ändå ihop de prover som behövdes,
men tror nog att hennes skakningar gjorde så att ådern punkterades,
fick jätteont och kunde inte böja armen efteråt pga smärtan.

Självklart klandrar jag inte henne, jag vet att sådana skakningar inte
går att göra något åt, antagligen vart hon lite nervös eftersom
jag berättade att jag brukar få väldigt ont och skrika mycket.

Efter provtagningen gick jag ner till restaurangen och åt lunch.
Det blev broccoli paj med en god liten sallad.


















Vilade lite efter maten och gick sedan vidare till sjukgymnasten.
Hon kände & klämde lite på muskler och leder för att se hur
avslappnad eller spänd kroppen var.

Till min stora förvåning så var jag spänd på ganska många ställen,
men som jag själv inte känt av.

Jag kände mig helt avslappnad och låg bekvämt men ändå så
hittade vi fler spända punkter.
Nästa gång vi träffas ska vi försöka göra lite övningar för att se
om några av dom kan få mig att slappna av mer.

När jag lämnade sjukhuset kände jag mig helt mör i kroppen,
chocken som jag fick efter provtagningen och alla ömma punkter
som sjukgymnasten hade tryckt på vart nog lite för mycket för mig.
Trots detta begav jag mig in till stan, försökte hitta ett par nya
hörlurar till min iPod men hittade inga.

Däremot fann jag en ny liten take away restaurang som
säljer kinesiska degknyten, så kallade dumplings (水餃).


















Ska definitivt gå dit och testa dom någon dag, hade varken tid
eller ork för det idag.

Nu ska jag försöka vila lite och se om lederna lugnar ner sig.

Ha en bra dag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar