måndag 13 juni 2011

KAOS

Hallå alla söta ^_^

Nu var det rätt länge sedan jag skrev något här
i bloggen så tänkte göra bot på det idag.

Faktiskt så har jag haft ganska fullt upp den senaste
tiden och har inte haft någon ork till att blogga.

För ca 2 veckor sedan så sa min kollega upp sig,
helt utan förvarning.
Hon hade varit hemma några dagar innan för att hon
stukat foten och när hon insåg att hon måste ha läkarintyg
för att få vara hemma i mer än 7 dagar så sa hon upp sig.

Tyckte att hon fick mer pengar från a-kassan om hon var
arbetslös än om hon var sjukskriven.
Detta kan väl stämma till viss del, vet dock inte vad som
gäller om man på eget initiativ säger upp sig.

I alla fall...
Detta har ju självklart blivit ett ganska stort problem för
både mig, mina chefer och brukaren.
Just nu råder totalt kaos eftersom det inte finns någon vikarie.

Alla har redan fullt upp med att täcka upp för den ordinarie
personalen som nu går på semester.

På grund av detta så har jag fått jobba en del övertid och
diskuterat fram & tillbaka med mina chefer
om hur vi ska lösa problemet.

Förhoppningsvis så anställer dom en helt ny assistent men
sist vi diskuterade saken så verkade det inte som ett alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar