onsdag 15 juni 2011

ÅTERBESÖK & NYBESÖK !

Som jag berättat tidigare så har inte inte mått
så bra den senaste tiden.

Både leder, huvudvärk & astma har förvärrats
och det har hindrat mig får att göra vissa saker,
som t.ex att gå på mina Kinesiska lektioner.

Häromdagen hade jag ett samtal med min läkare
på neurologen (som äntligen hörde av sig)
och så diskuterade vi mitt nuvarande tillstånd och
hur vi skulle ställa oss till detta.

Resultatet blev att jag ska sänka på mina mediciner
eftersom de inte verkar göra någon nytta,
kroppen har nog helt enkelt vant sig vid dom så dess
effekt inte biter på mig längre.

Ska även få en tid för ett nytt läkarbesök för att se om
det hänt någonting mer efter den senaste undersökningen.

Sen pratade vi om en remiss till psykologen,
jag har ju dyslexi men har aldrig fått någon hjälp med detta.

Vi har tidigare pratat om att jag skulle få träffa en psykolog
som kunde göra en ordentlig utredning, men detta hade min
läkare glömt bort så nu, flera veckor försent, skickade hon
iväg remissen.

Igår fick jag brev från psykologmottagningen som bokat in
en tid åt mig, den 1 september...
Vet inte hur stor skillnad det hade gjort om min läkare skickat
remissen i tid, men hade väl i alla fall inte fått vänta såhär länge.

Ska dock kolla med vårdgarantin och se om man kan få en
bättre tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar