tisdag 6 oktober 2009

Dag 14

San yi hämtar oss och vi åker ut på ännu en
utflykt till ett ställe som hette The One Resort.
Fick en guidad rundtur i alla dom gamla kinesiska husen.
Det var helt otroligt vackert, finns inte ord för hur vackert
det var. Därför jag vi (dvs jag ^_^) bestämt att vi
(jag & David) också ska bo sådär fint.






















































Åker vidare till en restaurang i byn och äter lunch där.
Ägaren hade två katter och en liten hund, dom var jätte söta.
En av dom liknade ju min bebis jättemycket...











































Efteråt åkte vi hem för att vila lite, senare på kvällen
promenerade vi bort till san yi´s butik och åt middag där.














Eftersom det vart så ohyggligt onyttig mat så vart vi
ju tvungna att gå en shoppingrunda för att bränna bort
alla läskiga kalorier ^_^

Hittade en fin överdel/blus-nånting. 300 Taiwan Dollar = 60 kronor
Lyckades även hitta ännu ett par pumps.
Kunde verkligen inte låta bli, dom var så fina, satt perfekt och
kostade inte mer än 390 Taiwan Dollar = 78 kronor ^_^

3 kommentarer:

  1. Vad är det för maträtt med limefrukter i?

    SvaraRadera
  2. Det är en hakka-maträtt.
    Friterade gristarmar med chili & lime

    SvaraRadera
  3. Oink!

    Gristarm har jag ju ätit på Dragon House - som numera bytt namn efter kockarnas strejk mot villkoren med 5000:- i månaden för 13 timmars arbete 6 dagar i veckan - men det där ser klart godare ut!

    SvaraRadera