tisdag 6 oktober 2009

Dag 12

08:00 Hämtade san yi oss och vi åkte norr ut, upp till bergen.














Promenerade runt i djungeln i någon timme.
Jag lyckades självklart träffa på en ill-grön orm som skrämde
slag på mig. Som tur var vart den nog mer rädd för mig,
när jag började skrika försvann den illa kvikt.
Var en väldigt liten orm och san yi sa att den inte alls var farlig.
Bortsett från den läskiga ormen så var det en helt underbar
upplevelse.
Önskade att det aldrig skulle ta slut.
Tyvärr glömde korkade Ya Tíng att ladda kameran innan vi åkte så
fick inga bilder av djungeln, men David tog med mobilen så kommer
kanske visa dom när vi kommer hem till Sverige.

När vi kom ner från berget fanns det en liten souvenirbutik,
Där köpte jag jättesöta glasunderlägg.
120 Taiwan Dollar styck = 24 kronor st

Efteråt åkte vi till en liten stad som hette San Xia.
Där shoppade vi och kollade på månfestival-firande.
Köpte självklart en massa men det mesta var presenter
så därför laddar jag inte upp några bilder.

Åkte sedan hem för att duscha innan vi åkte vidare till templet
för att fira månfestivalen.
Där träffade vi gong gong (Davids morfar).

Det bjöds på en massa mat och underhållning.




























































Jag och David passade på att ta en rundtur inne i templet.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar