söndag 24 april 2011

ORMBO

Jag har just kommit hem efter ännu en härlig
promenad längs Mälaren.

Tidigare idag så fick min syster och hennes pojkvän
syn på en orm som kikade fram under verandan vid stugan.
Det var en vanlig snok men då den var väldigt lång
så vart vi alla ganska rädda.

Denna bild tog jag någon timma senare
när
den bestämt sig för att sola lite. ^_^
















Nu när jag var ute och promenerade så hittade jag
även ett ormbo fullt med samma typ av snok.
Alla hade gula markeringar på sina huvuden och
var väldigt långa.

Jag lyckades inte få någon bra bild på dom och
bestämde mig då för att filma istället.

Tyvärr så är nätet inte det snabbaste här ute
och kunde därför inte ladda upp videon.
Men ska göra ett nytt försök sen när jag kommer
hem till Stockholm igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar