torsdag 9 september 2010

KÖRKORT

Hej alla glada !
Idag tänkte jag skriva om något som jag egentligen borde
ha gjort tidigare men som helt enkelt fallit bort,
nämligen min övningskörning.

Jag har äntligen tagit tag i beslutet att ta körkort och har nu
bokat in ett paket på 20 lektioner.
Detta kommer jag kombinera med lite privatkörning
hos föräldrarna så ofta tillfälle ges.

Teorin kommer jag att studera hemma men har även tillgång
till skolans dator där jag kan testa mina kunskaper och få
exakta instruktioner på vad jag måste plugga mer på.

Har hittills haft 3 lektioner och skulle haft min 4:e idag,
men olyckligtvis hade den fallit bort så jag fick tyvärr vara utan.
Men istället för att åka hem så tog jag tillfället i akt att testa mina
teoretiska kunskaper redan nu.
Fick 50 rätt av 70 möjliga, inte godkänt men väldigt
bra ändå tycker jag ^_^
Har skrivit ner allt de som jag behöver läsa på och ska börja
plugga lite på tåget och bussarna imorgon.

Nu ska jag packa ihop lite saker inför morgondagen och
sedan krypa ner i sängen.
Imorgon bär det av till Joanna för lite mys & sleepover ^_^

3 kommentarer:

  1. Du blir nog en Ypperlig Chaufför!
    Du har inte din systers yviga stil, som kan få Mamma att krypa ner på golvet ibland :)
    Skälv så körde jag i skolan, ( Ja du ser ju stavningen Själv ska det ju vara ) så man tyckte att jag var så körd att jag förtjänade ett körkort.
    Fick det som en överraskning en morron, till frukost, jag skulle hälla upp lite flingor och där låg det! Cornflakes stod det på paketet. Så sen var det bara att ut och köra, och nu skall jag få köra med dig också LOL Skynda dig hit kvasten är klar.
    Puss från
    PAPPA

    SvaraRadera
  2. Nu har det gått några dagar och kvasten står kvar! När kommer du så att jag får köra med dig?? Och pussa på dig förståss :)

    SvaraRadera
  3. Snart är det Lördag, och då får ni borsta, ja med målarborste förstås.
    Pappa har lite ont i benen och fötterna, det ilar och värker. Lite som träningsverk! Men det borde jag bara ha i höger armbåge :). Kanske jag borde kamma bena, men dem är ju inte så håriga. Och hur skulle jag då kamma dem? Det går ju inte med mittbena, nä det skulle bli för ekivokt! Dont Picture it. Lite som när man spelade kula när man var liten. Men då återstår ju höger eller vänsterbena. Men vad är då politiskt korrekt? Nä jag får nog göra som mamma, och raka bena istället. Ja raka ben är ju bra att ha, man står liksom stadigare då :)

    Puss från Pappa

    SvaraRadera