fredag 13 augusti 2010

SHOPPING I DOM FINARE KVARTEREN

Idag har det varit regn i stort sett hela dagen.
Vi hade lite uppehåll på väg in mot Knightsbridge men
så fort vi kom ut från stationen så kom regnet igen.

Jag sprang in på första bästa butik och köpte mig
ett litet paraply, det blev H&M.
David ville ha ett paraply av bättre kvalité så vi gick
vidare till en annan butik som även sålde väskor i
alla dess slag.
När jag gick in i butiken fick jag syn på en jätte häftig
väska som jag inte kunde sluta titta på, det var givet
att jag skulle köpa den så bad direkt om en ny från lagret.
(Bilder på väskan kommer upp senare)



















När David väl hade hittat ett paraply som han gillade så
gick vi vidare mot Harvey Nichols.
Det är bara dom mest förmögna som har råd att shoppa där,
det visste vi redan från början, men man ville ju ta en liten
titt i alla fall.

















Efter några besök i småbutiken längs vägen så kom
vi till slut fram till det kända varuhuset Harrods.
Det var så mycket folk där inne så vi rörde hos bara på
entréplanet runt Arkad hallen och Harrods Market,
men det räckte gott och väl.












Både jag & David fick med oss några kassar ut från varuhuset.

Dagen fortsatte med shopping i en rad olika butiker,
en liten titt inne på Rainforest Café och besök på både
McDonalds och en trevlig pub i China Town.

Sista stoppet innan vi åkte tillbaka till hotellet
blev varuhuset Debenhams.

Eftersom vi inte har hunnit testa hotellets middag så
gjorde vi det idag.
David tog en hamburgare och jag åt en god omelett
fylld med tomat, svamp och skinka.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar