torsdag 12 augusti 2010

COVENT GARDEN & CHINA TOWN

Här kommer ett litet inlägg om dagens händelser.

Efter att vi checkat in på hotellet så åkte vi vidare till
Covent Garden.
Där gick vi på marknad och tittade runt i en massa små
och söta butiker.

Vi hittade en liten Disney butik som jag var tvungen att
titta in i.
Köpte gosedjuret Roo från Nalle Puh.













(Här ser ni även min söta nalle som jag köpte i West Ham shoppen)

Sedan var vi inne i en te butik som bjöd på smakprover av
några utvalda sorter.
Väldigt goda och fin kvalité.











När vi gick vidare och stannade till vid ett av stånden
på marknaden så började ägaren prata svenska med oss.
Hon hade tydligen studerat svenska på universitetet.















Hon var väldigt snäll och gav oss lite rabatt på
de som vi köpte.

När marknaden började slå igen så gick vi
vidare mot China Town.

Där hittade jag massor av trevlig shopping och höll nästan på att
fastna i en av butikerna.
(Kommer visa senare vad jag köpt.)

Vi avslutade sedan kvällen med en god Sichuan middag,
hett & kryddig, så sjukt gott.



















Nu måste vi sova, har varit en lång dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar