onsdag 27 maj 2009

Bookazine av Jens Assur

För ett par veckor sedan var jag på en fotoutställning av Jens Assur.
Han har gjort en dokumentärfotografering om reumatiker &
deras liv och idag trillade bookazinet ner i brevlådan.
Reumatikerförbundet skänkte ett signerat exemplar
till mig eftersom jag nyligen fått diagnosen ledgångsreumatism.














Den innehåller så många fina foton och jag känner
verkligen igen mig när jag kollar på dom.
Jag har och upplever fortfarande samma smärta
och trötthet som dessa människor gör.
De blir som en liten påminnelse att man inte är ensam,
att de finns andra som går igenom exakt samma sak som en själv.
Tycker att oavsett om man har denna sjukdom eller inte så
borde man köpa boken.
Den kostar 100 kronor och då går alla intäkter från
bokförsäljningen oavkortat till Reumatikerfondens forskning.
För att läsa mer om utställningen eller
för att beställa boken, klicka här !
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar